۱۳۹۴ خرداد ۱۳, چهارشنبه

یک شَعر فردایی



جمعه روز بدی بود،
روز دندان شکنی

(یعنی همه دندانهای یکدیگر را می شکستند؛ توضیح مترجم شَعر که به عبارتی دیگر خود شاعَر می باشد!)

هر خری زری میزد
حتی با بد-دهنی!

(البته از انصاف نباید گذشت، چند نفر هم سازدهنی میزدند، هر چند آنها نیز برخی شان بَسیار با بد-دهنی!)


شَعری که در بالا دیده می شود، یَک نوع سبکِ شَعری است که بَه آن "سبک پُست مدرنَ فردایی" می گویند. ترجمه یَ آن یعنی اینکه آدم برای روزی که نیامده، شَعر بگوید. برخی ها که خیلی ها می گویند تعدادشان بسیار زیاد است، معتقد می باشند که بهتر است آدم در مورد آینده شَعر بگوید تا در رابطه با حال یا اکنون، "کس شر". چَرا؟! چون شَعر از نامش معلوم است که "کس شر" است، در صورتی که بسیاری از مطالبی که "کس شر" می باشند از نام سبک یا عنوان شان معلوم یا مشخص نیست که "کس شر" می باشند.

خلاصه اینکه، دروغ چَرا؟! پنج شنبه روز بَسیار بدی بود. ولی چرا آدم برای روزی که رفته یا بَه عبارتی دیگر گذشته، شَعر بگوید، وقتی که میتواند برای روزی که نیامده حسابی "کس شر" بگوید و تازه آن چرندیات را تحت عنوان سبکی بَسیار جدید بَه شخصَ شخیصَ خودش نسبت دهد یا حتی بَه عبارتی بَسیار دقیق تر بچپاند!

حالا اینکه چپاندن به خود یا دیگران بدتر است یا چاپیدنِ خود یا دیگران، این موضوعی ست که از زمانی که بشر وجود داشته، مورد بحث قرار داشته. البته در این که از چه زمانی در مورد چنین موضوعی بحث موجود بوده، نظرات وَ روایات گواگون وَ متفاوتی موجود میباشد. وَ اصلا ً اینکه خود بحث از چه زمانی وجود داشته، موضوعی ست که به ما ربطی ندارد!


صدایَ عربده یَ نماینده یَ انجمن مجانینِ طرفدار مجانیت:
احمق بیشعور، هر روز، روزی بد می باشد وَ افراد بد-دهن همه جا فراوانند، فلان فلان بهَ فلان فلان شده یَ فلان فلان!


مارچ 2015

.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر